Dau Bucure?tiul jos de pe roate ?i-l pun pe picioarele lui

Am v?zut mai multe emisiuni cu caracter electoral la multele posturi de televiziune din România. To?i candida?ii s-au întrecut în a-?i prezenta proiectele care ne vor face, de acum încolo, s? ajungem de la B?neasa la Pia?a Sudului în doar cinci minute: str?pungeri, pasaje supraterane, pasaje subterane, pasarele ?i câte ?i mai câte. Pare un joc al mitomanilor l?sa?i liberi în societate ?i pe posturile TV, care au înv??at repede ce-i acela un eufemism. To?i au solu?ii la eternele probleme.
Iar eu, fiind mai „naiv” din fire, îi cred. Îi cred când spun c? vor face toate minunile astea pentru trafic, dar, în acela?i timp, ceea ce nu spun ei este nivelul de praf adus, distrugerea unei serii întregi de spa?ii verzi, precum ?i blocajele pe care le vor crea toate aceste lucr?ri. Îns? poate cel mai mare adev?r pe care nu-l spun este acela c? toate acestea nu vor rezolva problemele Bucure?tiului la nivelul traficului.
Pur ?i simplu, Bucure?tiul nu poate suporta mai multe ma?ini! Chiar dac? pare brutal pentru aleg?tori, mesajul pe care vreau eu s? îl transmit este acela c? vor trebui s?-?i lase ma?inile acas?. Pentru asta, este drept, e nevoie de un transport public integrat ?i mult mai bine pus la punct. Pe care îl vom face! Traficul ar fi, astfel, mult mai u?or, mai lejer, mult mai civilizat. Nu am mai pierde atât de multe ore din via?a noastr?, zilnic. Practic, dac? ad?ug?m drumul cu ma?ina, bucure?teanul tipic are un program de lucru ce variaz? între 10-12 ore pe zi.
La Bucure?ti sunt de trei ori mai multe ma?ini pe cap de locuitor decât la Londra. Nu se poate merge înainte astfel. A?a c?, ceea ce v? propun eu este ca pentru o zi s? v? l?sa?i ma?inile acas? ?i s? încerca?i ?i altfel.
A, ?i ca s? nu uit, Orban ?i-a lansat noul slogan electoral: „Ludovic Orban pune Bucure?tiul pe roate”. De?i nu trebuie luat ad litteram, asta ne-ar mai lipsi – mai multe ma?ini. Halal gândire, ?i cum a? putea s? mai cred promisiunile lui Chiliman, când ?eful s?u se mândre?te cu poluarea. A?a c? eu, Dan Dumitrescu, doresc s? dau Bucure?tiul jos de pe roate ?i s?-l pun pe picioarele lui.


FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

6 thoughts on “Dau Bucure?tiul jos de pe roate ?i-l pun pe picioarele lui

  1. Intersectii blocate, masini claxonand, soferi nervosi, stres si multe procente din viata noastra pierdute in trafic.

    Vreau sa ma pun pe “picioarele mele” (asa cum zici), insa trebuie sa ma ajute cineva. Trebuie sa-i convinga cineva pe miile de conducatori auto ca se paote si altfel.

    Ne trebuie solutii concrete. Daca le vad, promit ca de maine dau masina pe bicicleta.

  2. Peste noapte nu se întâmpl? nimic, cu toate acestea, bucure?tenii vor înv??a treptat c? se poate ?i altfel. Ei trebuie motiva?i, trebuie s? vada ?i beneficiul în „sacrificiile” pe care le vor face, el exista,pe langa faptul ca protejam mediul, beneficile pot fi si personale, chiar pecuniare. Trebuie educati, si de asta apreciez ONG-urile care incearca sa educe populatia.

    Uite cateva exemple din programul meu:

    • Îmbun?t??irea tehnologic? a liniilor de metrou ?i cre?terea num?rului de garnituri ar atrage mai mul?i oameni c?tre subteran.
    • Realizarea unei benzi unice pentru RATB, pe care pot circula îns? ?i taxiurile ?i motocicli?tii ?i amendarea drastic? a celor care o folosesc contrar regulamentului, ar eficientiza traficul ?i i-ar face pe oameni s? î?i pun? servietele pe scaunul de troleibuz mai degrab? decât pe cel din dreapta schimb?torului de vitez?.

    Solu?ii exist?. Trebuie doar s? vrei s? le aplici ?i nu s? î?i aduci aminte de ele fix în campanie electoral?.
    Din nefericire aplicarea ecologiei la nivel administrativ nu este profitabila. Nu poti face prea multi bani din marcarea cu vopsea a unei benzi continue, cat poti face din schimbarea bordurilor, unde scoti profit si din importul de borduri ieftine (deja crapate) si din vanzarea vechilor borduri din granit.

    Iar ca sa schimbi masina cu bicicleta iti trebuie benzi de biciclete la nivelul intregului oras. In sectorul 1 au inceput sa apara din noiembrie 2007 ( de ce la inceput de iarna, numai Chiliman stie) iar de restul ma voi ocupa eu.

  3. Pentru party animals? 😛
    Eu cred ca trebuie probleme noi, multe si mici,pentru-a fi rezolvate. Traficul,Spatiile verzi,Educatia,Cultura suna bine,mai ales in preajma campaniei,si mai ales insotite de Solutii,nu discutii,Transformare,Schimbare,Drumuri drepte si alte gaselnite “inspirate”.Bucuresteanul de rand se pierde in promisiunile de rezolvare a unor probleme colosale,pe care fiecare candidat i le baga pe gat. Si in cazul Bucurestiului, e o adevarata linie de imbuteliere,asta cu promisiunile.Mi-ar placea sa vad o campanie lucida care sa porneasca de la ceva mic, palpabil, abordabil, o problema cu care se confrunta orice bucurestean,sa ma simt parte din rezolvarea ei,si sa stiu ca si altii fac asta.

    De-asta imi plac initiativele propuse,se apropie mult de ce as vrea de la un primar.Momentan, ce trebuie sa facem e sa invatam pensionarii ce-s blog-urile.

  4. Cred ca cele propuse merita a fi studiate . dar cum poti estima sansele tale la Primaria Bucuresti, in conditiile in care sunt sacalii la panda ? Si mai ales, daca sansele sunt diminuate din start, ce procentaj crezi ca vei obtine ? Nu te critic dar stiu cred ca si tu stii ca sansele sunt mici dar este un inceput.

    Mediul este un subiect delicat inca pentru Romania nu vom ajunge la nivelu tarilor europene care baga bani seriosi in programe de mediu. Noi oricat ne/am stradui nu vom ajunge acolo!

    Oricum fata de Partidul Verde, voi, PER, va miscati mult mai bine, sunteti mai animati . Succes!

  5. Nu cred ca-l putem confunda pe Chiliman cu Orban. Se stie ca, daca nu-i convine o decizie de sus, Chiliman se impotriveste aplicarii ei. A facut-o deja cand Tariceanu nu vroia sa acorde niste tichete profesorilor. O sa ziceti ca ia atitudine doar in perioada electorala. Va reamintesc ca scandalul cu P. Bordei a fost acum un an.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*