Politica Bunului Simt – 6.1. Fara publicitate – Call to action

Daca luam doar Top 6 magazine care trimit pliante, cu putin noroc ghinion ati strans numai din ele mai mult de 1 Kg de hartie reciclabila dupa cum urmeaza.

“In Bucuresti sunt peste 8.300 de blocuri cu peste 450.000 de apartamente si cutii postale. Aceste materiale de reclama se regasesc (datorita nesimtirii proprietarilor/chiriasilor) pe holuri, pe cutii, in ascensor, in putul liftului, pe scari !!??
Daca luam in calcul, numai pentru Bucuresti, 200.000 apartamente x 400 g pliante din hartie / luna x 12 lunii = 960.000 kg [ 960 tone ] hartie { = 11.520 copaci }  pe an care ajunge la groapa de gunoi si pentru producerea carora s-au taiat copaci.
Daca extrapolam la cele peste 4.200.000 apartamente din Romania ar rezulta  (la jumatate din apartamente) 9.600 tone de hartie = 115.200 copaci sacrificati intr-un an.
La aceste materiale regasite in cutiile postale [ introdu-se ilegal, fara acceptul proprietarilor ] se adauga materialele de reclama impartite la intersectii, metrou, pe strazi – materiale aruncate de populatia “civilizata” pe trotuare si pe spatiul verde [ e greu de pus in cosurile de gunoi stradale !].
Cumva aceste materiale de reclama sunt obtinute din hartie recuperata si refolosita ?
Cati copaci planteaza anual in compensare aceste firme ?

In consecinta, va sugerez sa elaborati un act normativ care sa oblige comerciantii care tiparesc pliante sa planteze copaci in compensare sau sa fie instituita o taxa pe materialele promotionale de hartie ( pe modelul taxei pe sacosele de plastic ) !”

Informatiile de mai sus au fost trimise la:

– MINISTERUL MEDIULUI si DEZVOLTARII DURABILE

– AGENTIA NATIONALA pentru PROTECTIA MEDIULUI

– ADMINISTRATIA FONDULUI  pentru MEDIU

– COMISARIATUL Bucuresti al GARZII de MEDIU

de catre ing. dipl. Marian DEACONU.

Eu am intrat in posesia lor prin bunavointa prietenilor de la Mai Mult Verde.

Cu ocazia asta deschid un poll (in sidebar) sa vad cam cate stickere “anti publicitate in casuta postala” sa produc.

PS:

– Pentru a obtine o tona de hartie de imprimanta sunt necesari 24 de copaci maturi.
– Hartia poate fi reciclata de maxim 7 ori. Dupa aceea se adauga fibra noua pentru ca produsul final sa nu-si piarda caracteristicile.
– Pentru a obtine o tona de hartie de ziar sunt taiati 12 copaci.
– Fiecare tona de hartie reciclata salveaza 17 copaci.
– Din 100 t de hartie colectate se pot replanta cca. 15 ha de padure.

sursa PS: Copacul de hartie


FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

5 thoughts on “Politica Bunului Simt – 6.1. Fara publicitate – Call to action

  1. @Irina: noi am spus de ce ni se pare ca mesajul e mai puternic sub forma unui text decat sub forma imaginii cu semnul interzis, dar n-am fost bagati in seama :)

  2. @Gramo, @Irina: varianta voastra e user friendly mai ales pentru posesorul cutiei postale, dar mesajul nu este pentru el ci pentru individul care va umple cutia cu pliante. Motiv pentru care cred ca un mesaj de atentionare mai puternic si mai alarmant e de preferat.

  3. Ciao Dan,

    ma bucur ca ai raspuns.

    Cred ca ai vazut varianta veche de sticker – cea noua despre care spunem noi adreseaza mesajul direct individului cu pliantele (“NU puneti reclame” – rosu, cu NU mare si lat):
    http://steleverzi.files.wordpress.com/2008/10/sticker.gif

    Parerea mea e ca cu cat sunt mai multe variante sansele sa fie luate in seama scad (pare ceva mai putin serios) – dar cine stie, poate ai tu dreptate. Oricum telul este sa isi ‘marcheze teritoriul’ cat mai multi oameni.

    Ca feedback la modelul tau, ar trebui sa faci cumva sa nu se suprapuna dunga rosie cu textul (e mai destul de greu de citit textul).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*