Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010

Q:Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?

A: Sceptici sau puristi ar putea spune ca o companie orientata spre profit nu ar fi interesata de comunitatea din care face parte decat daca acesta i-ar influenta profitul.

Iar pentru ca nu vreau sa fiu banuit de favoritisme sau ca acesta post este platit, voi mentiona doar companii si proiecte care ignora orice profitabilitate.

Pe locul intai PETROM pentru 2 proiecte de exceptie:

  • Tara lui Andrei. Un proiect care responsabilizeza comunitatiile locale  si da valoare, incredere, cunostinte si experienta unor copii care vor fi dupa parerea mea prima generatie ce va cere socoteala.
  • Noul sediu Petrom/OMV facut pe terenul unui fost depozit de uleiuri apartinant companiei , dar care a fost transformat intr-o groapa de gunoi pentru comapanie ( Asta pe vreamea cand era companie de stat). Pentru a putea construi acolo Petrom a scos tot pamantul din acea locatie la trasportat la o ” curatatorie” si l-au adus inapoi. Aceasta curatare a pamantului i-a costat dublu si ca bani si ca timp pentru a face noul sediu. Puteau foarte frumos sa vanda terenul si sa-si faca sediu in alta parte, dar au preferat sa fie corecti, iar asta este de apreciat.

Pe locul 2  Unicredit si Raiffaisen pentru ca au readus bicicletele in viata bucuresteniilor.

Pe locul 3, toate companiile de telefonie mobila (Blackberry, Motorola, Sony Ericsson, Nokia, Samsung) pentru ca au agreat si au pus in practica ca toate terminalele sa aibe aceeasi mufa pentru alimentator/trasfer date si astfel sa ne cumparam doar un incarcator si sa-l folosim la orice terminal avem.

Q: In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

A: Cea mai mare dezamagire in privinta implicari companiilor am avut-o cand am vazut ca marile companii nu au fost interesate sa participe la gramada la un proiect care viza cea mai mare comunitate din Romania: Let’s do it Romania.  Un proiect care avea potential de revolutie dar care s-a blocat in ego-ul corporatist cu iz balcanic. Poate la anul.

Q: Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?

A: Am apreciat si o sa apreciez intotdeauna o companie care investeste intr-o problema existenta deja in comunitate si care nu inventeaza un proiect care sa aibe valoriile companiei, dar sa nu aiba valoare pentru comunitate. As vrea sa vad branduri implicate in proiecte gen Guerrilla gardening, proiecte in care comunitatea primeaza.

Q:Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii, in special pe cele de la care cumperi, sa fie mai responsabile in 2011?

A: Apreciez companiile si produsele ” responsabile” si sanatoase si incerc sa-mi orientez consumul dupa aceste valori, ca in rest toate sunt produse in China.


FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

5 thoughts on “Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010

  1. Pingback: Tweets that mention Dan Dumitrescu » Blog Archive » Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010 -- Topsy.com

  2. Pingback: Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010 « Dragos Dehelean – Relatii Publice si comunicare online

  3. Pingback: Ultima s?pt?mân? a bilan?ului responsabilit??ii sociale « Vorba Corinei

  4. CSR este o unealta foarte importanta pt corporatii in sectiunea de PR. E un win-win situation: ei fac ceva bine pt societate/mediu iar pe urma se pot folosi de acest lucru ca sa isi faca reclama la brand, prin anunturile de rigoare. Eu sunt pro CSR pt ca pana la urma societatea beneficiaza de ceva! Ideea cu bicicletele mi s-a parut geniala !

  5. Pingback: Bicicletele sus pentru Cicloteque la Bilan?ul Responsabilit??ii Sociale « Cicloteque

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*