Respectarea principiilor mobilitatii durabile

In urmatoarele zile am sa dezvolt ideile principale din programul Partidului Ecologist pentru Sectorul 1 Bucuresti. Nu-mi doresc un monolog, ci un punct de pornire pentru dezbatere , imbunatatire si completare pentru a dovedi valididatatea si beneficiile programului nostru pentru administratie.

Incep  cu Respectarea principiilor mobilitatii durabile promovate de Uniunea Europeana in urmatoarea ordine de prioritate: pieton, biciclist, transport public, autoturism personal prin masuri de incurajare, motivare si asigurare a cetatenilor pentru trecerea la orice forma de transport alterantiv.

In primul rand trebuie create zone pietonale sau extinse cele existente, mai ales in zonele comerciale sau pe langa piete.

Traseele pentru pistele de biciclete trebuie realizate in urma unor dezbateri publice cu locuitorii care vor folosi in mod curent aceste piste.  Traseele trebuie sa deserveasca nevoile comunitatii, nu ale edililor, trebuie sa lege cartierele de toate parcurile, zonele de agrement, piete si zone comerciale.

In acelasi timp trebuie creata o retea de parcari, standuri pentru parcat bicicleta in toate aceste locuri, trebuie sa existe si facilitati de parcare sigure pentru toti cei care vor folosi bicicleta ca mod de transport urban, astfel, toate institutiile publice din raza Sectorului 1 si toate cladirile de birouri sau centrele comerciale vor fi obligate sa aiba rasteluri pentru biciclete.

Transportul urban trebuie sa fie prioritar pe toate bulevardele, motiv pentru care prima banda va fi rezervata exclusiv transportului urban.  Beneficiile sunt enorme si am se le enumar pe cele mai importante.

1. Daca pana acum timpul de transport de acasa pana la serviciu cu transportul urban dura peste o ora, dupa implementarea acestei solutii, timpul necesar transportului de la birou acasa se va injumatati.

2. Capacitatea actualului parc RATB se va dubla fara a fi nevoie de nicio investitie, doar pentru ca timpi de deplasare se vor injumatati.

3. 60% din automobilele din trafic nu au decat un pasager in ele, care in orele de varf se deplaseaza spre casa sau serviciu. Datorita fluidizarii transportului urban, multi dintre ei vor prefera sa citeasca o carte linistiti in autobuz, in loc sa stea in masina proprie prinsi in ambuteiaj. Iar dupa cateva luni, unii dintre ei chiar vor renunta la  a2a masina a familiei pe care o foloseau pentru a ajunge la job si asfel vor scapa si de un leasing inutil.

4. Toate aceste avantaje puse impreuna vor duce si  la scaderea gradului de poluare din oras.

Este un plan realizabil, nu cere investii mari, ci doar masuri de bun simt si poate fi realizat intr-un timp scurt.


FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*